בד"ה: גאב"ד אירופה רבי חנוך הכהן ארנטרוי זצוק״ל

נתי קאליש No Comments on בד"ה: גאב"ד אירופה רבי חנוך הכהן ארנטרוי זצוק״ל

נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים: גאב״ד אירופה מראשי ׳ועידת רבני אירופה׳ הגאון הגדול רבי חנוך הכהן ארנטרוי זצוק״ל

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב חנוך הכהן ארנטרוי עמד במשך שנים רבות בראש בית הדין של איחוד הקהילות באנגליה "ק"ק כנסת ישראל". הוא כיהן כראב"ד אירופה מטעם ועידת רבני אירופה, ושימש כאחראי על מערך הגיור של הארגון.

הוא נולד בפרנקפורט לרב ישראל ארנטרוי, ראש ישיבת "עדת ישראל" של הרב שלמה זלמן ברויאר בפרנקפורט. הוא נקרא על שם סבו, שהיה רבה של מינכן, הרב חנוךארנטרוי. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, היגרה משפחתו לבריטניה והוא למד בגייטסהד, ואחריה בישיבת סונדרלנד.

בהגיעו לפרקו נישא לרחל שטרנבוך, אחותם של הרבנים הרב אליהו שטנבוך, וראב"ד ירושלים מרן רבי משה שטרנבוך שליט"א. לאחר נישואיו למד שבע שנים בכולל האברכים של ישיבת גייטסהד.

רבי חנוך, ייסד כולל אברכים בסונדרלנד ועבר לגור בה במשך קרוב לעשרים שנה. בשנת תשל"ט, הוא התמנה כראש בית הדין במנצ'סטר במקום הרב יצחק יעקב ווייס שעשה עלייה לארץ ישראל, לכהן כראב"ד העדה החרדית. הוא כיהן בתפקיד כשש שנים.

בשנת תשמ"ה, מינה אותו הרב ישראל עמנואל יעקובוביץ' לעמוד בראש בית הדין של איחוד הקהילות באנגליה "ק"ק כנסת ישראל", תפקיד בו החזיק עד שנת תשס"ח. במקביל החל לכהן כראב"ד אירופה מטעם ועידת רבני אירופה.

בשבוע שעבר הוא אושפז בבית חולים, ואתמול מצבו הלך והחמיר. ברחבי העולם היהודי התפללו לרפואתו, אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה.



0 תגובות